آموزش, مقالات آموزشی

پنج استفاده از انرژی خورشیدی برای باغ شما

به این صفحه چه امتیازی میدهید؟

آیا می دانستید که راه هایی در استفاده از انرژی خورشیدی برای باغ جهت بهبود عملکرد و دکوراسیون باغ شما وجود دارد؟ چه باغ سبزی داشته باشید و چه باغ گل، اینها راه هایی هستند که می توانید از انرژی خورشیدی برای به دست آوردن نتایج بهتر بهره ببرید.

نور خورشیدی برای تزئینات

چراغ های خورشیدی در فضای باز یکی از محبوب ترین و ارزان ترین روش های استفاده از انرژی خورشیدی برای تزئین باغ شما هستند. در طول روز، این چراغ‌ها انرژی خورشیدی را از طریق یک پنل فتوولتائیک جمع‌آوری می‌کنند و به محض غروب خورشید، چراغ‌هایLED کوچک شروع به پخش نور در اطراف می‌کنند. لامپ‌های LED از حداقل انرژی استفاده می‌کنند و با این مزیت ساعت‌ها در اطراف باغتان نور دارید.

شما می توانید از این چراغ ها برای روشن کردن مسیرها یا جلوه بیشتر زیبایی باغ استفاده کنید و از آنجایی که هیچ سیمی وجود ندارد، می توانید به اسانی آنها راجابجا کنید. بسته به هدفی که دارید، تعداد زیادی چراغ خورشیدی در فضای باز وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برخی را می توان در زمین قرار داد و برخی دیگر را می توان بالای باغ یا حصار آویزان کرد. اندازه ها نیز متفاوت است. از بهترین مزایای چراغ های خورشیدی این است که آنها تقریباً در همه شرایط آب و هوایی کار می کنند.

 

پنج استفاده از انرژی خورشیدی برای باغ شما

تایمر آب خورشیدی

اگر باغ شما کمی بزرگ است، توجه به زمان آبیاری آن می تواند خسته کننده باشد. ابیاری با پمپ اب که یا باید آن را به صورت دستی روشن شود ،کاری زمان بر است. اینجاست که یک تایمر آبپاش با انرژی خورشیدی مفید است.

یک روش عالی استفاده از پنل خورشیدی است که علاوه بر سازگار بودن با محیط زیست در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کند. آبپاش خورشیدی به شما این امکان را می دهد که زمان آبیاری را در هر زمان که می خواهید، تنظیم کنید.

از مزایای جالب ابپاش خورشیدی اب دادن به گل ها حتی در زمانی است که کسی در خانه نباشد. زمان آبیاری ثابت است و با برنامه 16 گروه زمان آبیاری می تواند خاص ترین خواسته های شما را برآورده کند. آبپاش های خورشیدی دارای یک صفحه نمایشLCD چند منظوره هستند که روز هفته، ساعت، دقیقه و زمان برنامه ریزی را نمایش می دهد.

پنل های خورشیدی به شما کمک می کنند تا ابزارها را تامین کنید

برای مراقبت از باغ خود،  از ابزارهایی استفاده می شود که از برق استفاده می کنند. شما می توانید تنها با یک پنل خورشیدی ایستاده 80 واتی برق کافی برای تامین برق چراغ های باغ خورشیدی، پمپ های حوضچه، فواره ها و روشنایی سوله باغ را تامین کنید.

پنل‌های خورشیدی مشابه چراغ‌های خورشیدی کوچک کار می‌کنند. سلول‌های فتوولتائیک به هم متصل شده‌اند و یک پنل بزرگ می‌سازند. این پنل ها نورخورشید را دریافت و آن را به برق تبدیل می کنند که بعداً می توانید از آن برای تامین برق حتی یک ماشین چمن زنی برقی استفاده کنید. این پنل ها می توانند در بیشتر ماه های سال تا زمانی که روز روشن باشد، کار کنند. با اینکه نصب آن‌ها  کمی پیچیده‌است، اما می‌توانید آن‌ها را در هر جایی از جمله سقف گلخانه نصب کنید.

حوضچه های ماهی یا فواره های آب با انرژی خورشیدی

یکی دیگر از راه های عالی برای ایجاد یک حیاط خلوت منحصر به فرد، قرار دادن فواره ها یا حوضچه های ماهی دردکوراسیون ان است. اما برای اینکه این فواره ها کار کنند، باید سیم های برق را وصل کنید، که این کار می تواند خطرناک باشد. شما با استفاده از انرژی خورشیدی، از تمام این حوادث جلوگیری می کنید و حیاط خلوت خود را ایمن تر میسازید.

گلخانه های خورشیدی

به وسیله این فناوری، می توان یک گلخانه با استفاده از شیشه های خورشیدی ساخت که انرژی را از پنجره های آن جمع آوری می کند. این نوع گلخانه خورشیدی دارای شیشه های دارای لایه های ظریف سلول های فتوولتائیک است. از طرفی دیگر انرژی زیادی تولید می کند که می توانید از آن برای تامین برق خانه خود نیز استفاده کنید و تقریباً سه چهارم برق مصرفی متوسط ​​یک خانوار را تامین می کند.

 

نتیجه

داشتن یک باغ زیبا اثرات بسیار مطلوبی در زندگی شما دارد. هنگام برخورد با گیاهان احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و به چشمان خود استراحت می دهید و ذهن خود را آرام می کنید. همزمان که در حال استفاده ازاین فضای دلچسب هستید، ممکن است استفاده از انرژی خورشیدی را برای تزئین باغ خود یا کار با ابزار خود در نظر بگیرید. با این کار نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کنید، بلکه از انرژی پاک و تجدیدپذیر نیز استفاده کرده و به سیاره زمین کمک خواهید کرد.

منبع:

solarmetric.com

دیدگاهتان را بنویسید