آموزش, مقالات آموزشی

سیستم های خورشیدی (فتوولتائیک)

به این صفحه چه امتیازی میدهید؟

سیستم های خورشیدی (فتوولتائیک) از چند جزء تشکیل شده اند: پنل خورشیدی، کنترل کننده شارژ، بانک باتری، اینورترو سازه. نصب صحیح همه این قطعات تعیین می کند که پنل های خورشیدی چقدر کارآمد هستند.

با این حال، کنترلر شارژ و بانک باتری اختیاری هستند. حتی اگر این دو جزء به شما کمک کنند تا برق تولیدی بهتر ذخیره و از آن استفاده بهتری کنید، اما می‌توانند قیمت کل سیستم را افزایش دهند.

استفاده از  فناوری پنل خورشیدی در استان گیلان میتواند باعث بهبود کمبودها و نواقص شبکه سراسری برق در این استان گردد.

 

سیستم های خورشیدی (فتوولتائیک)

سیستم های خورشیدی (فتوولتائیک)

  1. پنل خورشیدی

یک پنل خورشیدی از تعدادی سلول خورشیدی تشکیل شده است که به هم متصل هستند. پنل خورشیدی، از نور خورشید، برق DC یا جریان مستقیم تولید می کند. سیستم های فتوولتائیک صرف نظر از اینکه سطح نصب چقدر بزرگ یا کوچک است، طرح های مختلف و طیف گسترده ای از نیازهای الکتریکی را ارائه می دهند.

  1. کنترل کننده شارژ

کنترل‌کننده‌های شارژ، برقDC را در پنل‌های خورشیدی تنظیم می‌کنند تا مطمئن شوند که باتری‌ها بیش از حد شارژ نمی‌شوند. یک کنترل‌کننده شارژ می‌تواند شارژ کامل باتری‌ها را اندازه‌گیری و همچنین جریان برق را متوقف کند تا از آسیب دیدن باتری‌ها جلوگیری شود. از آنجایی که هر سیستم فتوولتائیکی دارای بانک باتری خورشیدی نیست، همیشه این الزام وجود ندارد که یک کنترل کننده شارژ در سیستم خود قرار دهید. به عبارت دیگر، شما فقط در صورتی به شارژ کنترلر نیاز دارید که بانک باتری داشته باشید.

  1. بانک باتری

با بانک باتری، مطمئن می شوید که هیچ یک از انرژی استفاده نشده شما هدر نمی رود. انرژی تولید شده، توسط سلول فتوولتائیک ذخیره می شود و برق خانه شما را در طول شب یا در هوای بسیار ابری که نور خورشید کافی نیست تامین می کند. گنجاندن بانک باتری در سیستم های فتوولتائیک اختیاری است، اما می تواند مقدار انرژی خورشیدی مورد استفاده شما را دو برابر کند.

  1. اینورتر

اینورتر انرژی خورشیدی بخش کلیدی هر سیستم فتوولتائیک خورشیدی است، زیرا برق را از DC به AC تبدیل می کند. این امر ضروری است، زیرا برای تامین انرژی لوازم خانگی خود به برق AC یا جریان متناوب نیاز دارید.

  1. ابزار اندازه گیری

صرف نظر از سیستم خورشیدی شما، خانه شما دارای کنتور برق است که مصرف برق را اندازه گیری می کند. کنتور برق به سیستم فتوولتائیک متصل بوده و میزان برق مصرفی شما را در خانه اندازه گیری می کند.

هزینه سیستم خورشیدی

از آنجایی که هزینه های سیستم خورشیدی بسته به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد و قیمت واحدی وجود ندارد. هزینه نصب پنل های خورشیدی بیشتر به اندازه، شیب و وضعیت سقف شما و میزان برق مورد نیاز خانه شما بستگی دارد.

منبع: linkedin.com

دیدگاهتان را بنویسید