آموزش, مقالات آموزشی

پنل خورشیدی در استان گیلان

به این صفحه چه امتیازی میدهید؟

بهره برداری از پنل خورشیدی در استان گیلان جایگزین مناسب شبکه سراسری برق برای شرایط ویژه مکانی در استان گیلان است. مناطقی همچون منجیل و لوشان در استان گیلان که دارای تعداد روزهای آفتابی مناسب هستند، برای سرمایه گذاری در این بخش توجیه پذیر می باشند.

انرژی خورشیدی چگونه کار می کند؟

انرژی خورشیدی یک انرژی تجدیدپذیر و پایان ناپذیر است و از تابش الکترومغناطیسی خورشید به دست می آید. برق و گرما را به روشی کاملاً پایدار و رایگان تولید می کند. انرژی خورشیدی، آلودگی هوا یا گازهای گلخانه ای تولید نمی کند. مقدار نور خورشیدی که در عرض یک ساعت و نیم به سطح زمین برخورد می کند برای تامین انرژی مصرفی کل جهان برای یک سال کامل کافی است.

انواع انرژی خورشیدی

سه نوع انرژی خورشیدی وجود دارد:

  •  خورشیدی فتوولتائیک: برای تولید برق استفاده می شود.
  •  حرارتی خورشیدی: برای گرم کردن آب استفاده می شود.

 

پنل خورشیدی در استان گیلان

کاربردهای انرژی خورشیدی

استفاده های زیادی از انرژی خورشیدی وجود دارد. رایج ترین کاربردها عبارتند از:

  1. تولید برق؛
  2. آب گرم؛
  3. تولید «سرما و گرمایش خورشیدی»؛
  4. محصولات آبی؛
  5. ماشین های خورشیدی و اختراعات دیگر.

آیا نیروگاه خورشیدی در استان گیلان قابل اجرا است؟

بخاطر شرایط جوی در استان گیلان، ممکن از این سوال به وجود آید که آیا بهره برداری از پنل خورشیدی در استان گیلان قابل توجیه است؟ این نکته را باید مدنظر داشت با وجود اینکه حداکثر راندمان، در هنگام تابش خورشید به دست می‌آید، در روزهای ابری و در زمستان نیز توسط این پنل های خورشیدی، برق تولید می‌شود.

از طرفی در شب که نمی توان برق تولید کرد از یک سیستم ذخیره سازی می توان برای حل این مشکل استفاده نمود.

جمع بندی:

استقبال از انرژی سبز با سرعت زیادی در حال افزایش است. انرژی خورشیدی یکی از بهترین گزینه های سازگار با محیط زیست به شمار می آید. استان گیلان به دلیل طبیعت زیبایی که داراست، می تواند در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن از این فناوری بهره مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید