آموزش, مقالات آموزشی

انرژی خورشیدی در رشت

به این صفحه چه امتیازی میدهید؟

باتوجه به فرسودگی شبکه برق، استفاده از انرژی خورشیدی در رشت به عنوان جایگزین مناسب برای تولید خانگی و صنعتی برق می توان معرفی کرد.

با توجه به اینکه قیمت برق در ایران پایین است، استقبال از این انرژی نسبت به مقیاس جهانی کمتر است. دولت درحمایت از نیروگاه های خورشیدی خانگی و صنعتی، خرید تضمینی به مدت 20 سال از تولیدکنندگان این بخش را در دستور کار قرار داده است.

بازدهی پنل های خورشیدی در هوای ابری رشت

پنل های خورشیدی به شما این امکان را می دهند که از انرژی پاک و تجدیدپذیر خورشید استفاده کنید و به طور بالقوه قبض برق و همچنین آلودگی زیست محیطی را کاهش دهید. اما آیا پنل های خورشیدی در روزهای ابری یا در فصولی که کمتر از حد مطلوب در معرض نور خورشید قرار می گیرند، کار می کنند؟ برای صاحبان خانه هایی که خارج از کمربند خورشیدی زندگی می کنند، این یک سوال مهم است که قبل از شروع نصب پنل های خورشیدی باید در نظر گرفته شود.

پنل های خورشیدی فتوولتائیک (PV) می توانند از نور مستقیم و غیر مستقیم خورشید برای تولید برق استفاده کنند. این بدان معناست که حتی زمانی که پوشش ابری وجود دارد، این پنل ها می توانند مولد باشند. با این اوصاف، پنل های خورشیدی زمانی که نور مستقیم خورشید را در روزهای آفتابی جذب می کنند، کارآمدترین و پربازده هستند.

 

انرژی خورشیدی در رشت

 

صفحات خورشیدی، زمانی که نور منعکس می شود و یا تا حدودی توسط ابرها مسدود می شود، هنوز کار می کنند ولی ظرفیت تولید انرژی آنها کاهش می یابد. به طور متوسط، پنل های خورشیدی 10 تا 25 درصد از توان معمولی خود را در روزهایی با پوشش ابری سنگین تولید می کنند.

تاثیر بارش باران بر روی عملکرد پنل های خورشیدی

با ابرها معمولا باران می آید، و این واقعیتی است که ممکن است شما را شگفت زده کند: باران در واقع به کارکرد موثرتر پنل های خورشیدی کمک می کند. این به این دلیل است که باران هرگونه کثیفی یا گرد و غباری که روی پنل‌های شما جمع شده است می‌شوید تا بتوانند نور خورشید را به طور موثرتری جذب کنند.

جمع بندی

رشت به عنوان یک کلانشهر که به شهر بارانی شناخته شده است و می تواند در زمینه انرژی خورشیدی پیشرو باشد و با حمایت دولت و بخش های خصوصی در جهت تولید انرژی پاک و سبز سرمایه گذاری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید