آموزش, انرژی های نو, مقالات, مقالات آموزشی

پنل خورشیدی در رشت

به این صفحه چه امتیازی میدهید؟

بهره برداری از پروژه های نصب پنل خورشیدی در رشت، به عنوان یکی از پتانسیل های بالقوه تولید برق در یکی از شهرهای مهم شمال به شمار می آید.

آیا استفاده از پنل خورشیدی در رشت بازدهی دارد؟

با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه، تصور براین است که استفاده از این فناوری دور از ذهن می باشد. این در حالی است طی تحقیقات صورت گرفته، در طی روز، خورشید نور را از طریق باران و ابرها به صفحات خورشیدی می‌رساند.

اگرچه پنل‌های خورشیدی در نور مستقیم خورشید بیشترین بازدهی را دارند، اما می‌توانند از نور پراکنده یا غیرمستقیم خورشید (تابش) برای تولید انرژی استفاده کنند.

روزهای بارانی و ابر باعث انتشار نور می شود. اما چه تفاوتی دارد؟ نور مستقیم، تابش خورشیدی است که در یک خط مستقیم از خورشید به سمت پایین به سطح زمین حرکت می کند. نور پراکنده، نور خورشیدی است که توسط ذرات در جو پراکنده شده است و هنوز به زمین می رسد. بنابراین، مقدار الکتریسیته تولید شده به چگالی پوشش ابر بستگی دارد.

گرچه تولید انرژی با افزایش متراکم پوشش ابر کاهش می یابد، پنل ها با ظرفیتی بیشتر از آنچه انتظار می رود کار می کنند. از سویی دیگر، باران به شستن گرد و غبار روی پنل‌ها کمک می‌کند تا عملکرد موثر آنها را حفظ کند.

پنل خورشیدی در رشت

پنل های خورشیدی چیست؟

پنل های خورشیدی حاوی سلول های خورشیدی هستند که به سلول های فتوولتائیک نیز معروف هستند و از نیمه هادی هایی (مانند سیلیکون) ساخته شده اند که نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کنند. هنگامی که نور به سلول ها برخورد می کند، الکترون ها از اتم های خود جدا می شوند و در سلول جریان می یابند و در نتیجه برق تولید می کنند.

انرژی خورشیدی کاملا رایگان و قابل تجدید است

هنگامی که هزینه های اولیه پنل خورشیدی پوشش داده شود، نیازی به صرف یک ریال برای برق تولیدی آنها نخواهید داشت. علاوه بر این، با استفاده از انرژی خورشیدی، ردپای کربن خود را کاهش خواهید داد، چون کاملاً سبز و تجدیدپذیر است.

مصرف کنندگان انرژی خورشیدی، سالانه 75 میلیون بشکه نفت و 35 میلیون تن دی اکسید کربن صرفه جویی می کنند. فقط در یک ساعت، زمین انرژی بیشتری از آنچه در یک سال مصرف می کند دریافت می کند (تقریباً 120 تراوات).

جمع بندی

باتوجه به مشکلات به وجود آمده در شبکه انتقال برق و قطعی ها آن در تمامی فصول سال، استفاده از برق تولید شده از پنل های خورشیدی می تواند گزینه ای مناسب جهت رفع این مهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید