آموزش, مقالات آموزشی

مزایای استفاده از انرژی خورشیدی در بخش صنعتی

به این صفحه چه امتیازی میدهید؟

 انرژی خورشیدی به سرعت در حال تبدیل شدن به منابع اصلی انرژی جایگزین در جهان هستند. انرژی خورشیدی در بخش صنعتی برای بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک یا متوسط ​​مقرون به صرفه به نظر نمی رسد، درحالی که ثابت شده این فرضیه اشتباه است. در سال های اخیر، قیمت پنل های خورشیدی کاهش یافته و مزایای زیادی را برای سازمان ها وانواع مشاغل فراهم شده است.

 در اینجا، ما چند مزیت را که شرکت های صنعتی می توانند با نصب PV خورشیدی به دست آورند، فهرست کرده ایم.

 

کاهش قبوض برق

هزینه های برق همچنان در حال افزایش است. به طور معمول قبض برق یک انبار حدود 15 درصد از کل هزینه را تشکیل می دهد. نرخ تعرفه برق خورشیدی حدود 20 درصد ارزان تر از برق معمولی است. انرژی خورشیدی توانسته با یک راه حل که هزینه ی ثابتی دارد و طول عمر ان 25 تا 30 سال است، به یک جایگزین انرژی پایدار و مقرون به صرفه برای صاحبان مشاغل تبدیل شود. این امر باعث می شود، شما قبض های انرژی را با هزینه های کمتری بپردازید. همچنین نگهداری و نظارت بر سیستم های خورشیدی بسیار مقرون به صرفه تر است.

 

انرژی تجدید پذیر

انرژی خورشیدی یک منبع انرژی 100٪ پاک و تجدیدپذیر است که وابستگی به نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی برای تولید برق را کاهش می دهد. این سوخت‌های فسیلی انتشارات مخربی را تولید می‌کنند که بر کیفیت هوا، آب و خاک تأثیر می‌گذارد و مسئول گرمایش جهانی است. به گفته کارشناسان، تا سال 2065، سیاره ما نسبت به 65 میلیون سال گذشته، گونه های گیاهی و جانوری بیشتری را در اثر انقراض از دست خواهد داد. این آمار نشان دهنده اثرات گازهای گلخانه ای ناشی از سوخت های فسیلی است.

از سوی دیگر، انرژی خورشیدی هیچ گونه آلودگی تولید نمی کند. نیروی فراوان خورشید منبع انرژی نامحدودی است که به لایه اوزون آسیبی نمی رساند. سیستم های انرژی خورشیدی صنعتی در واقع سرمایه گذاری در آینده سیاره زمین است که می تواند به حفظ منابع انرژی تجدید ناپذیر و حفاظت از محیط زیست کمک کند.

 

افزایش ارزش بهره وری انرژی

نصب پنل های خورشیدی بر روی پشت بام  شرکت شما می تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد و در صورت تمایل به انجام این کار در آینده به شما کمک کند تا شرکت خود را سریعتر به فروش برسانید.

وقتی یک ساختمان دارای پنل های خورشیدی است، بخشی از انرژی مورد نیاز ساختمان می تواند توسط پنل های خورشیدی تولید کند، به این معنی که هزینه های بهره برداری کوتاه مدت و بلندمدت کمتر از ساختمان های قابل مقایسه ای است که پنل های خورشیدی ندارند.

 

کاهش انتشار کربن

نجات کره زمین و کاهش ردپای کربن و مصرف سوخت فسیلی هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. برخلاف سوخت های فسیلی، پنل های خورشیدی بدون آلودگی هوا یا تولید کربن و خاکستر و سایر مواد زائد برق تولید می کنند. اکنون شرکت های زیادی  به دنبال یک  تامین کننده انرژی با قدرت کم انتشار کربن هستند وتامین این مسئولیت اجتماعی برای خریدار نهایی حائز اهمیت است.

  

هزینه نگهداری کم

سیستم های انرژی خورشیدی به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند. فقط باید آنها را نسبتاً تمیز نگه دارید. برخی از سازنده های پنل خورشیدی 20 تا 25 سال ضمانت ارائه می دهد.

از آنجایی که هیچ قسمت متحرکی وجود ندارد، درنتیجه ساییدگی و پارگی نیز وجود نخواهد داشت. اینورتر معمولاً تنها بخشی است که بعداز 5 تا 10 سال نیاز به تعویض دارد زیرا به طور مداوم برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق و گرما (PV خورشیدی در مقابل حرارت خورشیدی) کار می کند. به غیر از اینورتر، کابل ها نیز به تعمیر و نگهداری نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که سیستم انرژی خورشیدی شما با حداکثر کارایی عمل می کند.

بنابراین، پس از پوشش هزینه اولیه پنل خورشیدی، استفاده از انرژی خورشیدی در بخش صنعتی می توان انتظار هزینه ی بسیار کمی برای تعمیر و نگهداری را داشت.

 

جلوتر از باقی رقبا باشید

انتخاب و روی آوردن به انرژی های تجدیدپذیر خورشیدی در حالی که کاملاً جدید است، می تواند شرکت شما را به عنوان یک تجارت آینده نگر و نوآور معرفی کند. وقتی دیگر کسب و کارها مانند شما شروع به استفاده از پنل های خورشیدی در مشاغل خود می کنند، به یاد خواهند آورد که شما یکی از اولین کسانی بودید که این کار را انجام دادید و همچنان به دنبال برداشت ایده هایی در مورد روند کسب وکار شما می شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید