اخبار

از پتانسیل بالای تولید برق پاک در گیلان استفاده نشده است

از پتانسیل بالای تولید برق پاک در گیلان استفاده نشده است
به این صفحه چه امتیازی میدهید؟

با استفاده بهینه از انرژی بادی و خورشیدی موجود استان گیلان، ظرفیت تولید برق استان دو برابر خواهد شد.

«بهمن داراب زاده» مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با حضور در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران استان گیلان گفت: قدرت منصوبه و ظرفیت اسمی تولید انرژی برق در استان گیلان 2854 مگاوات است که در صورت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و نو در استان گیلان، معادل ظرفیت اسمی تولید برق فعلی استان می‌توانیم برق پاک تولید کنیم.

وی افزود: به عبارت دیگر با پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب استان از نظر انرژی بادی و خورشیدی، چنانچه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های نو و تجدیدپذیر صورت گیرد به‌طور حتم ظرفیت تولید انرژی برق استان گیلان دو برابر خواهد شد.

داراب زاده گفت: در برنامه‌های وزیر جدید نیرو، توجه ویژه‌ای به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر شده که با این رویکرد و با توجه به پتانسیل و امتیاز ویژه استان در بخش انرژی بادی و خورشیدی، می‌توانیم سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: گیلان تاکنون در بخش باد و سدها به عنوان نیروگاه‌های برق آبی تولید انرژی داشته است اما ظرفیت‌های موجود استان بسیار بیشتر از اینها است.گیلان به لحاظ برخورداری از موهبت‌های طبیعی، وجود انرژی‌های نو و تجدیدپذیر می‌تواند به قطب تولید برق خورشیدی کشور و حتی غرب آسیا تبدیل شود و شرایطی بسیار خوب و مطلوب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید