آموزش, مقالات, مقالات آموزشی, ویدئو آموزشی

خانه های هوشمند و اتصال آن ها به سیستم خورشیدی

به این صفحه چه امتیازی میدهید؟

خانه های هوشمند و اتصال آن ها به سیستم خورشیدی به چه صورت است؟خانه های هوشمند و اتصال آن ها به سیستم خورشیدی

 

یکی از تفاوت‌ های خانه‌ های هوشمند با دیگر خانه‌ ها، میزان مصرف انرژی در این خانه‌ ها است. خانه‌ های هوشمند با اتصال به سیستم سولار (off grid) بخش عمده‌ ای از انرژی خانه را تامین می‌ کنند. همین علت باعث می‌ شود تا مصرف انرژی در این خانه‌ ها تا حد زیادی پایین‌ تر از دیگر خانه‌ ها باشد. سیستم‌‌ های سولار یا پنل‌ های خورشیدی قابلیت اتصال به سیستم‌ های خانه هوشمند را نیز دارند و با استفاده از اپلیکیشن [خانه ی هوشمند] می‌ توانید آن ها را به‌ طور کامل مدیریت کنید.

سیستم‌ های سولار معمولی حدود یک‌ سوم از نیاز الکتریکی یک خانه را تامین می‌ کنند. با هوشمند سازی خانه‌ ها این میزان بیشتر می‌ شود و بخش عمده انرژی خانه توسط پنل‌ های خورشیدی تامین می‌ شود.
یکی از مهم‌ ترین مزایای خانه‌ های هوشمند نسبت ‌به خانه‌ های معمولی مصرف انرژی فوق‌ العاده پایین و کاهش هزینه‌ ها می‌ باشد. خانه هوشمند نه‌ تنها قابلیت ارتباط با اجزای ‌خانه را دارد، بلکه می‌ تواند به‌ تنهایی فکر کند.

همچنین می‌ تواند با جمع‌ آوری داده‌ ها و تجزیه‌ و‌ تحلیل آن یک تصمیم‌ گیری درست داشته باشد تا آسایش و راحتی ساکنین خانه تامین شود و هزینه‌ ها تا حد امکان کاهش ‌یابد.

یکی از مشکلات بزرگ سیستم‌ های سولار خالی شدن انرژی ذخیره‌ شده آن است. هنگام غروب خورشید که سایه روی پنل‌ های خورشیدی می‌ افتد یا هنگام بارش برف و باران، انرژی ذخیره‌ شده به‌ تدریج تخلیه می‌ شود. این مشکل باعث می‌ شود تا پنل‌ های خورشیدی با‌ وجود صرفه‌ جویی در مصرف انرژی طرفدار زیادی نداشته باشند.

خانه‌ های هوشمند قابلیت اتصال به شبکه هواشناسی و اطلاع از شرایط جوی را دارند. هنگامی‌ که نور خورشید در آسمان وجود ندارد، سیستم‌ های خانه هوشمند پیغامی را به سیستم سولار می‌ فرستند. سیستم سولار بعد از دریافت این پیغام ارتباط پنل با باتری انرژی را قطع می‌ کند. با این کار دیگر امکان تخلیه انرژی ذخیره‌ شده در باتری وجود ندارد.
هنگام طلوع خورشید پیغام دیگری فرستاده می‌ شود تا پنل‌ ها شروع به ذخیره انرژی کنند. با این ویژگی خانه‌ های هوشمند، انرژی ذخیره‌شده می‌ تواند تا چندین ماه در باتری باقی بماند و تخلیه ‌نشود. همچنین عمر پنل‌ ها به‌ طور قابل‌ت وجهی افزایش پیدا می‌ کند.

مصرف انرژی‌ های تجدیدپذیر، کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه‌ ها، کمک به حفظ محیط‌ زیست و… از‌جمله مزایایی هستند که سیستم‌ های سولار را به یک گزینه ایده ‌آل برای استفاده در خانه‌ ها و سایر مراکز تبدیل می‌ کنند.

 

https://www.instagram.com/p/CWWU_B0No6i/?utm_source=ig_web_copy_link

دیدگاهتان را بنویسید